手球同其他運動一樣,就好似上次提及嘅丹麥隊呢支冠軍隊伍,都係需要S&C Program先至可以更上一層樓。

不過你哋冇做體能咩?你哋冇做Gym咩?

唔係!但點解效果又冇咁明顯呢?除咗本身個Program 未 Set得最好之外,作為高水平運動員嘅人,有冇為自己負責嘅位置(Position)諗諗體能需求先。

 

一生一世一Program?— “位置專項訓練"

係我見識淺薄,但我喺香港對咗運動一段時間,間中都仲會見到唔錯嘅體能Program (我自動過濾咗一堆Burpee、平衡板、無間地獄Plank),但真係極少見有人提及"位置專項訓練"(Positional Specific Training)

係手球人都知唔同Position 其實有唔同嘅功能,而呢樣嘢亦令大家接受嘅體能Program 應該有所不同。歐洲一個手球強國—德國,就係球員位置能力上做咗一個研究

 

  • 搵咗 D1 & D2 球員 total = 65人
  • 檢查項目有: 身體數據、衝刺能力、跳躍能力、投球速度、耐力
  • 喺剛剛完"準備期"(Preparation Period)時進行

 

D1、D2能力上當然地有差異,尤其是D1打側翼/邊鋒(Wing)嘅衝刺能力會比較強;打底線(Pivot)嘅D1 就BMI高,Drop Jump 能力亦較高。不過不論組別,唔同position 都會出現同樣嘅體能pattern,例如:

  • Wing & Back 係跑得最快、跳嘅能力最好、球速最高以及需要最高平均心跳
  • 打Pivot嘅就成隊最重,以及有最高BMI;但佢哋一般跳得最差
  • 而Wing就會係成隊最輕、最矮
  • 而耐力、起動速度基本上全部位置差唔多

 

咁即是唔可以"一樣米養百樣人",手球唔同位置會明顯地出現唔同需求!尤其是S&C Program,因為會好影響你嘅body mass

若果唔夠strength / mass,碰撞上會輸畀人; 但若果太多,隊內嘅Wing 同Back 嘅表現一定會下降

所以最理想,就係到咁上吓,就會分派唔同Program。

實際上配合檢查及經驗,就算同一個位置/項目,都需要分派唔同嘅Program。例如我哋練緊嘅一啲運動人,雖然係同一個項目,但係都要分唔同嘅訓練,針對每個人嘅需求

你哋又會點練呢?或者你又想點練?快啲同我哋傾吓啦!

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
想搵我哋訓練?又或者想了解更多我哋嘅資訊?
去 Sportential 運動潛能資訊 再睇多啲!
直接Inbox我哋仲方便~
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Reference:

  1. Karsten Kruger, Christian Pilat, Katrin Uckert, Torsten Frech FCM. Physical Performance Profile of Handball Players Is Related to Playing Position and Playing Class. J Strength Cond Res. 2014;28(1):117–25.